سفارش تبلیغ
صبا ویژن
جوانه

اما گذشته از الگوهای عددی صوتی (که به شکل موسیقی متجلی می‌شوند)، ویژگی‌های جالب دیگری نیز در مورد صوت وجود دارد. یکی از این ویژگی‌ها موضوع هم‌ارتعاشی و هماهنگی صوتی ‌است که در فیزیک نیز به‌طور گسترده‌ای مورد مطالعه قرار گرفته است. فیزیکدان‌ها به این مسئله پی برده‌اند که هر جسمی در جهان ما دارای مجموعه‌ای از ارتعاشات طبیعی است. این ارتعاشات طبیعی درواقع، از مشخصات خاص هر جسم محسوب می‌شوند. نکته جالب در اینجاست که صدایی که هر جسم می‌تواند از خود تولید کند (مثلاً صدای حاصل از ضربه زدن به یک ظرف بلورین)، وابسته به همین ارتعاشات طبیعی آن جسم است. اما جالب‌تر از همه آن است که بیشترین میزان جذب صدا در هر جسم، مربوط به اصواتی است که با ارتعاشات طبیعی آن جسم، هم‌آهنگ باشند. به عبارت دیگر، هم‌آهنگی، مهم‌ترین شرط لازم برای نفوذ صدا به درون اجسام است. درواقع می‌توان گفت که هم‌آهنگی صوتی و ارتعاشی شناخته شده در حوزه فیزیک، خود سطحی از تجلی یک هم‌آهنگی فراگیر در هستی است. در حالت وقوع هماهنگی، میزان انتقال، نفوذ و جذب انرژی از منبع ارتعاش به شخص دریافت‌کننده به بیشترین مقدار خود رسیده و ارتباط میان آنها کامل می‌شود.(7)

قدرت خارق‌العاده‌ی کلام نیز نمود دیگری‌ است از اهمیت فوق‌العاده صوت. وقتی ارتعاشاتی از حوزه‌های ظریف‌تر درونی‌ما (نظیر ارتعاشات ذهنی و...)  نیرو می‌گیرند، به ارتعاشات صوتی تبدیل شده و در جهان بیرونی منتشر می‌گردند، از قدرت شگفت‌انگیزی برخوردار هستند، قدرتی‌ مانند قدرت کیمیاگری و حتی آفرینندگی...

 

پی‌نوشت:

1- Ultrasonic

2- Infrasonic

3- Cosmic Background Radiation

4- G. I. Gurdjieff

5- همگی ما قدرت‌های شگرف تأثیرگذاری موسیقی را تجربه کرده‌ایم. متأسفانه از این قدرت به شکل منفی و مخرب هم استفاده می‌شود که نمود آن، موسیقی‌ها و گروه‌های موسیقی شیطانی و شیطان‌پرستی است. در این نوع موسیقی معمولاً از اصوات به شیوه‌ای آنارشیستی و پر از هرج و مرج و بی‌نظمی محض استفاده می‌شود که فاقد هرگونه تناسب و هماهنگی است. نوع صداهای بکار رفته نیز اغلب صداهای خفه، تند و خشک است یعنی دقیقاً بر خلاف الگوی اصوات طبیعت که نرم و دامنه‌دار هستند.

6- صحرای گوبی (Gobi) در بخش جنوبی مغولستان و شمال چین، سردترین و یکی از بزرگ‌ترین صحراهای جهان محسوب می‌شود.

7-"دعا" یکی از روش‌هایی است که به کمک آن انسان می‌تواند به سوی تحقق این هماهنگی برتر نزدیک‌تر شود.

 

 منبع: نشریه‌ی علوم باطنی، شماره‌ی 4و5


نوشته شده در چهارشنبه 88/6/25ساعت 11:53 صبح توسط باران بهاری ایده شما ( ) |



قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت